Var har ni hämtat inspiration? Vad fick er att skriva boken?

När vi hållit föredrag om vår syn på förändringskommunikation har vi nästan alltid fått frågan om vi kan ge förslag på litteratur i ämnet. En hel del har i och för sig skrivits om förändringskurvan, men vi har inte hittat en bok som beskriver hur man kan använda kunskapen om förändringskurvan när man ska kommunicera i och under en förändring. Det gav oss inspiration att skriva boken.

Skrivet av

Cath Blomkvist

Det är min övertygelse att vår kommunikation med andra och oss själva blir enklare och lättare om vi har ambitionen att vara tydliga. Men “tydlighet” är inte alltid lätt. Det jag anser vara tydligt behöver inte vara tydligt för dig. Och översatt till företag: det ditt företag kommunicerar behöver inte uppfattas som tydligt och klart av dina kunder, leverantörer och/eller andra intressenter. Om hur du kan bli tydligare, som privatperson eller företagare, kan jag hjälpa dig med. Mina övergripande verktyg för detta är målfrågeri, tydliggörande och ordsätteri

Ännu inga kommentarer

Svara

Du behöver vara inloggad för att skicka kommentarer